Skip to the content

Blog

In het eerste kwartaal van 2021 ontwikkelde we het Patient Journey Lab kaartspel in samenwerking met UXpressia. Met de kaarten zijn al tientallen zorgmedewerkers aan de slag gegaan om de ervaring van patiënten te verbeteren. Om dit proces nog meer te ondersteunen hebben we een e-book samengesteld. Deze staat vol met nóg meer tips en advies. 

Simone is 14 en heeft een tijdje geleden de diagnose van spontane chronische urticaria (SCU) heeft gekregen. Urticaria is de medische naam voor netelroos of galbulten. Het is een huidaandoening, die zich in korte tijd ontwikkelt en vaak heftig jeukt. De diagnose is gesteld na een onderzoek in het Wilhelmina Kinderziekenhuis waarin een expertisecentrum is.

In het begin van deze eeuw vond er in Noorwegen een verandering plaats in de zorg. Terwijl ziekenhuizen eerst onder de verantwoordelijkheid van de gemeenten vielen, verschoof het eigendom naar de centrale overheid. Deze verandering in eigendom beïnvloedde de organisatie van de zorg in deze ziekenhuizen. Helse Fonna Hospital stond voor de uitdaging om, wat eerst verschillende ziekenhuizen waren, om te vormen tot één organisatie. In de psychiatrische klinieken werd Open Space Technology ingezet om  deze transformatie te ondersteunen. 

Wil je de digitale interactie met patiënten verbeteren?