-
Patient journey tip 5: Hoe organiseer je een patient journey workshop?
Lees verder: Patient journey tip 5: Hoe organiseer je een patient journey workshop?Hoe organiseer je een patient journey workshop? De kracht van design thinking zit het 360’ perspectief en het gesprek tussen alle personen die de ervaring van doelgroep vormgeven. De inzichten voor betere communicatie, een beter proces of een innovatieve oplossing…
-
Patient journey tip 4: Wat heeft de aandacht nodig in jouw journey? Welke ‘rijen’ kies je?
Lees verder: Patient journey tip 4: Wat heeft de aandacht nodig in jouw journey? Welke ‘rijen’ kies je?Zodra je aan de gang gaat met de verticale ‘as’ van je journey, wordt het lastig om te kiezen. Er zijn een aantal punten die je in ieder geval in je journey moet laten terugkomen: de ervaring van de patient,…
-
Patient Journey tip 3: Kies de fases en sub-fases van je patient journey
Lees verder: Patient Journey tip 3: Kies de fases en sub-fases van je patient journeyDe fases en sub-fases van je patient journey Als een persona hebt zoals beschreven in tip 1 en onderzoek hebt gedaan zoals beschreven in tip 2 en weet wat de ervaringen van je persona zijn, kun je beginnen met het opzetten van de journey.…
-
Patient Journey tip 2 – Onderzoek (de ervaringen van) je doelgroep
Lees verder: Patient Journey tip 2 – Onderzoek (de ervaringen van) je doelgroepOnderzoek naar ervaringen van je doelgroep De belangrijkste stap bij het in kaart brengen van een patient journey is het onderzoek naar de ervaringen van patiënten. De juiste vragen brengen de emoties, frustraties en motivaties naar boven in alle stappen…
-
Patient Journey tip 1: Hoe ontwikkel je een persona in de zorg?
Lees verder: Patient Journey tip 1: Hoe ontwikkel je een persona in de zorg?Patient Journey in een ziekenhuis Het werken met een persona helpt mensen om zich in te leven in de doelgroep. Een persona is een archetype van de doelgroep. Het maakt de behoefte van de doelgroep beter te begrijpen. Het helpt…
-
E-consult met een revalidatiearts
Lees verder: E-consult met een revalidatieartsEen keer in het halve jaar ga ik samen met mijn revalidatiearts in overleg. Een overleg waarin we het hebben over mijn huidige toestand, een controle. Het is normaal gesproken zo dat mijn moeder en ik naar het revalidatiecentrum toegaan, en dat…
-
Leefstijlverandering van patiënt na corona: vallen en opstaan!
Lees verder: Leefstijlverandering van patiënt na corona: vallen en opstaan!“Dat er zoveel mensen zoveel van me houden, alleen om wie ik ben: dat heeft het me gebracht in de periode van mijn leven dat ik even niets terug kon geven. Dat is mijn grootste cadeau…” Aan het woord is…
-
De (digitale) patiënt ervaring: werk in uitvoering
Lees verder: De (digitale) patiënt ervaring: werk in uitvoeringIk probeerde een afspraak met mijn huisarts te maken. Ooit heb ik geprobeerd de DigiD app te activeren om toegang te krijgen tot de digitale omgeving van mijn huisarts. Ik vroeg een code per brief aan. Toen de brief arriveerde…
-
Dementie zorg in tijden van corona: de kracht van het nu
Lees verder: Dementie zorg in tijden van corona: de kracht van het nu‘Ik verzet ik me tegen het woord dementerenden. En sommige mensen vinden dat ik dan aan het neuzelen ben, maar het woord dementerenden generaliseert de hele groep van mensen met dementie. Dus het ene moment ben je nog collega Henk of buurman Piet of…
-
De patient journey: geen doel maar een middel
Lees verder: De patient journey: geen doel maar een middelDe neiging om een visuele weergave van de patient journey als einddoel na te streven blijkt erg groot. Iedereen ziet graag een tastbaar resultaat van de activiteiten op het werk. Het blijft de uitdaging om deze behoefte aan zichtbare resultaten en de neiging om snel conclusies te trekken, tijdig te signaleren. Wanneer bestrijden we de symptomen en…










