Skip to the content

"Alleen door vanuit het perspectief van de patiënt te vertrekken
worden e-health budgetten in de zorg duurzaam en doelmatig
besteed.”

Patient Journey Lab

Ingrid van Beek

Ingrid vertaalt de behoeften van de patiënt naar de kansen voor de zorgorganisatie om de ervaring van de patiënt te verbeteren.

Ze is een gedreven en ervaren User Experience Designer. Haar focus ligt hierbij op het inhoudelijk begeleiden en uitwerken van de sessies met patiënten en zorgverleners en online gebruikersonderzoek. Zij werkte voor meerdere opdrachtgevers in de zorg, zoals Antoni van Leeuwenhoek ken Zorgcircel.


LinkedIn Ingrid

Ilonka Coenraad

Ilonka heeft  25 jaar ervaring met marketing, communicatie en online bij verschillende organisaties. 

Als interim hoofd online bij AMC leerde zij de mogelijkheden en onmogelijkheden van digitale interactie in de zorg. Vanuit haar ervaring met verandertrajecten helpt zij met het goed inrichten van een nieuwe werkwijze. Ilonka is de oprichter van Patient Journey Lab. Ilonka is ook te boeken als spreker.


Linkedin  Ilonka

Joost Meyboom

Joost is een ondernemende ​manager in de zorg die graag de koppeling maakt tussen toekomst, strategie en het dagelijkse werk.

Hij richt zich hierbij voornamelijk op innovatie-, digitalisering- en implementatietrajecten. Als ondernemer zette hij meerdere bedrijven op en in dienst van Monuta Uitvaartzorg was hij als MT-lid verantwoordelijk voor innovatie en business development. De laatste jaren werkte hij voor opdrachtgevers zoals Alzheimer Nederland en de Nierstichting.

Linkedin Joost

Maaike Mintjes

Maaike werkt sinds 2007 op het gebied van Human Centred Design. Zij is gespecialiseerd in exploratief onderzoek om gebruikersbehoeften te achterhalen èn in het faciliteren van cocreatie sessies op basis van design thinking.

Maaike werkte bij verschillende bedrijven en organisaties in Australië en Nederland. Zij was Cocreate Lead bij Philips. Hier begeleide zij onder meer een groep cardiologen, wetenschappers en techneuten bij het samenstellen van een onderzoeksroadmap voor cardiovasculaire aandoeningen. 

Linkedin Maaike

De zorg is volop in ontwikkeling: er worden op grote schaal digitale oplossingen ontworpen en ingezet om de patiënt beter te informeren en te betrekken. Dat deze digitale middelen toegevoegde waarde hebben is ruimschoots bewezen.

De complexiteit van de zorg maakt het efficiënt inzetten van e-healthoplossingen lastig. Apps en software sluiten niet op elkaar aan waardoor de patiënt tijdens zijn route door het zorgstelsel onvolledige, eenzijdige of overbodige informatie krijgt. De oorzaak van haperingen in de patiëntervaring is onder andere dat budgetten decentraal besteed worden en de aanbieders van digitale oplossingen zich richten op één specialisme of zorgpad.

Het gevolg is dat deze oplossingen niet breed inzetbaar zijn voor meerdere ziektebeelden en voor elk specialisme apart beheerd moeten worden. Dit brengt extra kosten met zich mee voor doorontwikkeling en beheer. Wij willen zorginstellingen helpen om dit te voorkomen

overleg bij Basic Orange

Patient Journey Lab vacatures

We zoeken stagiaires, voor meewerkstages en onderzoek. Neem contact op als je meer wilt weten.

Wil je de digitale interactie met patiënten verbeteren?