Skip to the content

Ingrid van Beek

Ingrid vertaalt de behoeften van de patiënt naar de kansen voor de zorgorganisatie om de ervaring van de patiënt te verbeteren.

Ze is een gedreven en ervaren User Experience Designer. Haar focus ligt hierbij op het inhoudelijk begeleiden en uitwerken van de sessies met patiënten en zorgverleners.


LinkedIn Ingrid

Ilonka Coenraad

Ilonka heeft  20 jaar ervaring met marketing, communicatie en online bij verschillende organisaties. Hierdoor kan zij adviseren over alle contactmomenten en communicatiemiddelen.

Als interim hoofd online bij AMC leerde zij de mogelijkheden en onmogelijkheden van digitale interactie in de zorg. Vanuit haar ervaring met verandertrajecten helpt zij met het goed inrichten van een nieuwe werkwijze. Ilonka is de oprichter van Patient Journey Lab. 

Linkedin  Ilonka

Maarten Dirksen

Maarten is eigenaar van partner Basic Orange. Zijn bedrijf heeft de communicatie tussen patiënten en diverse zorginstellingen effectiever gemaakt met online oplossingen.

Hij ziet overal kansen om de processen en  communicatie te verbeteren met online oplossingen door het gedrag van mensen centraal te stellen. Hij werkt al jaren voor de non-profit sector en was als projectleider verantwoordelijk voor de realisatie van de AMC website.

Linkedin Maarten

 

Arjen Huizinga

Arjen heeft veel ervaring in het managen van transities, ervaring die hij nu goed kan gebruiken in de zorg.

Arjen werkte sinds 2014 voor verschillende zorginstellingen aan het digitaliseren patiëntcontact en brochures, onder meer voor huisartsen (diabetes coaching) en in de GGZ. Met zijn uitgebreide kennis van het complexe digitale zorglandschap in Nederland kan hij advies geven over het duurzaam inzetten van digitale middelen. Arjen is eigenaar van PEXlife.

Linkedin Arjen

Waarom juist nu?

De zorg is volop in ontwikkeling: er worden op grote schaal digitale oplossingen ontworpen en ingezet om de patiënt beter te informeren en te betrekken. Dat deze digitale middelen toegevoegde waarde hebben is ruimschoots bewezen.

De complexiteit van de zorg maakt het efficiënt inzetten van e-healthoplossingen lastig. Apps en software sluiten niet op elkaar aan waardoor de patiënt tijdens zijn route door het zorgstelsel onvolledige, eenzijdige of overbodige informatie krijgt. De oorzaak van haperingen in de patiëntervaring is onder andere dat budgetten decentraal besteed worden en de aanbieders van digitale oplossingen zich richten op één specialisme of zorgpad.

Het gevolg is dat deze oplossingen niet breed inzetbaar zijn voor meerdere ziektebeelden en voor elk specialisme apart beheerd moeten worden. Dit brengt extra kosten met zich mee voor doorontwikkeling en beheer. Wij willen zorginstellingen helpen om dit te voorkomen.

"Alleen door vanuit het perspectief van de patiënt te vertrekken
worden e-health budgetten in de zorg duurzaam en doelmatig
besteed.”

Patient Journey Lab

Wil je de digitale interactie met patiënten verbeteren?