Het belangrijkste wat je moet blijven doen bij het maken van een patient journey, is je verplaatsen in het perspectief van je doelgroep. Processen in de zorg van de organisatie waar je mee te maken hebt vaak erg dominant: we zijn zo gewend geraakt aan bepaalde stappen, dat we vaak vergeten dat het ook anders kan. Weten hoe je dit het beste kan doen? Lees verder…
Blog

Patient Journey tip 2 - Onderzoek (de ervaringen van) je doelgroep
De belangrijkste stap bij het in kaart brengen van een patient journey is het onderzoek naar de ervaringen van patiënten. De juiste vragen brengen de emoties, frustraties en motivaties naar boven in alle stappen van de patient journey. De vragen die je stelt om dit te ontdekken hangen af van je doel. Wat wil je met de journey bereiken? Procesverbetering, innovatie of betere communicatie?

Patient Journey tip 1: Hoe ontwikkel je een persona in de zorg?
Het werken met een persona helpt mensen om zich in te leven in de doelgroep. Een persona is een archetype van de doelgroep. Het maakt de behoefte van de doelgroep beter te begrijpen. Het helpt de mensen die oplossingen ontwerpen om de patient journey of de ervaring van de zorgverlener te verbeteren om de juiste keuzes te maken. Lees verder om erachter te komen hoe je het beste een persona ontwikkelt...