Skip to the content

Blog

De neiging om een visuele weergave van de patient journey als einddoel na te streven, blijkt erg groot. Iedereen ziet graag een tastbaar resultaat van de activiteiten op het werk. Gezamenlijke ervaring is veel waard en met het value irritation model is dat goed in kaart te brengen.

In deze hectische tijden waarin het nieuws over het Corona virus lijkt te overheersen is het niet te missen: onze ‘gewone’ patiënten maken zich zorgen. Vooral door onbeantwoorde onzekerheid over hun eigen gezondheid die deze crisis met zich meebrengt. Hoe kunnen we deze mensen geruststellen wanneer hun diagnose of behandeling voor onbepaalde tijd wordt uitgesteld? 

De VraagApp biedt antwoord op allerlei vragen die kunnen spelen bij zelfstandig wonende mensen met een beperking. Als vragensteller kun je alledaagse, praktische vragen stellen aan een grote groep vrijwilligers. Vragen betreffende de onderwerpen Koken, Brieven, Huishouden, Computer & telefoon en Regels & wetten, maar ook overige vragen over bijvoorbeeld werk en geld kunnen gesteld worden. Iedere vraag verschijnt op de schermen van vijf willekeurige vrijwilligers die doorgaans binnen een half uur antwoord geven. 

Project Zilver is tot nu toe het grootste onderzoek van ouderen wereldwijd in relatie tot voice. Voice lijkt geschikt om digitale toepassingen in de zorg toegankelijker te maken voor ouderen. Is voice ook de brug naar ouderen voor technologie in de zorg? Deze eerste uitkomsten van verkennend onderzoek stemmen positief.

Mevrouw Sietsma* komt mijn spreekkamer binnen voor controle tijdens de bestralingsbehandeling van haar longtumor. Na het bespreken van de klachten die zij tijdens de behandeling ondervindt, komt aan het einde van het gesprek de vraag naar voren die kennelijk al die tijd op haar lippen brandt: “En dokter, wat is de uitslag van de foto’s? Wordt de tumor al kleiner?”.

Wil je de digitale interactie met patiënten verbeteren?