Skip to the content

Ontvang nú gratis ons unieke patient journey kaartspel

Het kaartspel om te helpen met het uitwerken van een patient journey
Het kaartspel om te helpen met het uitwerken van een patient journey

“Welke stappen moet ik kiezen bij het in kaart brengen van een patient journey?” is een van de meest voorkomende vragen die we krijgen als we helpen bij het uitwerken een journey. Daarom ontwikkelden we het Patient Journey kaartspel. 

Het kaartspel bevat 4 fases met elk 6 kaarten die verschillende stappen beschrijven in de patient journey. De 5e kleur bevat kaarten die in elke fase gebruikt kunnen worden zoals ‘In the waiting room’. Als je een journey uitwerkt is het verstandig niet te veel stappen of fases te nemen om het eindresultaat werkbaar en toegankelijk te houden.  Het kaartspel is een gemakkelijk te gebruiken tool om de meest relevante stappen te kiezen. We hebben bij dit kaartspel gekozen voor de stappen van patiënten die doorverwezen zijn naar een ziekenhuis.   

Het kaartspel bevat 4 fases met elk 6 kaarten

En als je al een journey in kaart gebracht hebt? 

Heb je je journey al uitgewerkt? Dan kun je het spel ook gebruiken om te toetsen of je bij het uitwerken van je journey het perspectief van de patiënt voldoende bewaakt hebt, of om je stappen aan te scherpen met de tips op de kaarten. 

Complexer dan een 'gewone' customer journey

Bijna een jaar geleden sprak Patient Journey Lab met Yuri Vedenin, de oprichter van UXpressia. Van hem ontvingen we de ‘Customer Journey Stages cheatcards’. Zo ontstond het idee om een variant voor de zorg te maken. Daarom zijn de kaarten in het Engels, UXpressia heeft klanten in veel verschillende landen. Deze variant was lastiger te maken dan de customer journey versie, ook omdat het zorgsysteem in elk land anders is. Door experts uit ons netwerk te betrekken, is het nu een goed werkbare en inspirerend kaartspel geworden. * 

Gratis kaartspel ontvangen?

Wil je zelf aan de slag met patient journeys? En heb je behoefte om jouw journey te toetsen? Neem contact met ons op en we mailen je de PDF-versie toe. Werk je bij een organisatie die actief is in de zorg en wil je het' fysieke' kaartspel ontvangen? Mails ons dan voor voor een gratis adviesgesprek en dan sturen we daarna het kaartspel per post.

*Heel veel dank voor de hulp bij het Patient Journey Kaartspel Ingrid van Beek, Maaike  Mintjes, Eleni Menegatou, Rebecca Taylor, en Jenny Wase.

 

Over de schrijver

Ilonka Coenraad

Ilonka Coenraad is oprichter van Patient Journey Lab. Als interim hoofd online bij AMC leerde zij de mogelijkheden en onmogelijkheden van digitale interactie in de zorg. Ilonka blogde eerder over samenwerkingen tussen not-for-profit en profit organisaties.

Wil je de digitale interactie met patiënten verbeteren?